technologie mapowe dla biznesu
Język

Zaawansowana optymalizacja tras

kompleksowe zarządzanie transportem

MapCenter

Serwer map, zaawansowana technologia do obsługi danych mapowych

Pobierz opis Zamów demo

MapCenter to technologia umożliwiająca wykorzystanie map cyfrowych i planów miast w dowolnym systemie informatycznym. Oprócz udostępniania samych map (do dyspozycji Klienta jest szczegółowa mapa całej Europy, z których to zasobów może wybrać interesujący go zakres danych kartograficznych), MapCenter umożliwia wykonywanie na nich szeregu operacji: nanoszenie obiektów, wyszukiwanie ich na mapie, wyszukiwanie informacji o obiektach, wytyczanie tras do wskazanych punktów czy wyszukiwanie najbliższych obiektów. Dzięki tym funkcjom MapCenter to w pełni funkcjonalny serwer GIS oferujący mnóstwo możliwości, których wykorzystanie zależy tylko od potrzeb i wyobraźni klienta.

 

MapCenter podzielony jest wewnętrznie na moduły - zestawy funkcji powiązane tematycznie. W tej chwili dostępnych jest 6 podstawowych modułów:

Moduł lokalizacji

Bazowy moduł systemu MapCenter, składający się z podmodułów: podstawowy (kluczowy dla pracy całego systemu, obejmujący funkcje logujące do systemu, zarządzające użytkownikami, sesjami oraz udostępniające informacje o systemie), mapa (zawierający funkcje geokodujące, umożliwiający wyświetlanie na ekranie użytkownika obrazu mapy o określonych parametrach, zarządzanie powiększeniami i przeglądanie map), szukanie (pozwalający na wyszukiwanie obiektów widocznych na mapie: miast, ulic, adresów itp.), lokalizacja (pozwalający na umieszczanie na mapie własnych punktów, oznaczanie ich ikonami, podpisami i łączenie liniami).

Moduł trasowania

Udostępnia funkcje znajdujące trasę między punktami mapy, generujące opis trasy oraz funkcje pomocnicze pozwalające zarządzać kategoriami kierowców i pojazdów.

Moduł optymalizacji – podstawowy

Podstawowy moduł optymalizacji jest to rozwiązanie tzw. problemu komiwojażera. Moduł ten pozwala na optymalizację punktów trasy dla trzech algorytmów liczenia trasy: najszybszego, najkrótszego lub najtańszego. Wynik może być przedstawiany w formie graficznej lub tekstowej (raport z opcją zapamiętania w sesji punktów trasy z ewentualnie obliczoną trasą i jej parametrami).

Moduł optymalizacji i harmonogramowania

Moduł optymalizacji i harmonogramowania jest zaawansowanym rozwinięciem podstawowego modułu optymalizacji, uzupełniającym go szereg nowych, istotnych zmiennych i parametrów. Umożliwia dzięki temu wykonywanie znacznie bardziej skomplikowanych i kompleksowych operacji dotyczących zarządzania flotą transportową oraz planowaniem realizacji zleceń transportowych.

Moduł utrudnień i e-myta

Moduł utrudnień pozwala na uwzględnianie podczas kalkulacji trasy informacji dotyczących utrudnień na drogach. Moduł utrudnień jest szczególnie istotny dla branży transportowej. W połączeniu z modułem trasowania pozwala na obliczanie trasy dla pojazdów dostawczych oraz ogólnie nazywanego "taboru ciężkiego" uwzględniając m.in. ewidencję obiektów utrudniających transport (mosty, wiadukty wraz z szerokością, wysokością, dopuszczalnym tonażem), ograniczenia w ruchu samochodów ciężarowych (zakaz wjazdu w godzinach itd.), dopuszczalny tonaż na odcinkach dróg, aktualne utrudnienia w ruchu.

Moduł obiektów

Moduł obiektów (MapBase) serwera MapCenter umożliwia jego współpracę z bazami danych w celu prezentacji na mapach danych przestrzennych zapisanych trwale w tych bazach. Jest on alternatywą dla modułu lokalizacji, który również pozwala na prezentację na mapach danych umieszczanych na żądanie w sesji serwera, ale jako danych usuwanych automatycznie przy zakończeniu sesji.

Najdokładniejsze mapy

W zależności od potrzeb możesz wybrać interesujący Cię zestaw danych mapowych:

 

 

Chcesz sprawdzić dokładność naszych map? Nic prostszego. Wejdź na: www.emapi.pl.

 

Przykładowe zastosowania

  • Tesco (Polska) Sp. z o.o. - wykorzystuje MapCenter do monitoringu naczep w oparciu o utrudnienia i restrykcje drogowe. Czytaj dalej.
  • Wincanton Polska Sp. z o.o. - stosuje nasz system do m.in. trasowania, lokalizowania naczep, obliczania kilometrażu;
  • Raben Management Services Sp. z o.o. - używa MapCenter do weryfikacji długości tras między punktami lokalizowanymi na podstawie kodów pocztowych, co jest podstawą do rozliczania tras z kierowcami;
  • PGF S.A. - posługuje się naszym serwerem map do obliczania długości trasy do systemu księgowego, co stanowi podstawę do rozliczania kosztów transportu z przewoźnikami dla nich pracującymi;
  • TMS Poland sp. z o.o. - wykorzystuje MapCenter w celach monitoringu wolnobieżnego sprzętu ciężkiego, gdzie niezbędne są dokładne mapy i precyzyjna lokalizacja;
  • Hertz Systems Ltd sp. z o.o. - podstawowym zastosowaniem naszej technologii jest serwer do lokalizacji i monitoringu pojazdów dla nieograniczonej liczby użytkowników;
  • PZU - stosuje technologię MapCenter w systemie zgłoszeń ubezpieczonych kierowców wykorzystywanym w Call Center;
  • Aksel-Net sp. z o.o. - używa naszej technologii, jako komponenty systemu monitoringu;
  • T-Matic Systems Sp. z o.o. - wykorzystuje system MapCenter do wizualizowania kilku tysięcy pojazdów biorących udział w utrzymywaniu dróg dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad;
  • Mobitel Monitoring sp. z o.o. - MapCenter znalazł tutaj zastosowanie w systemie monitoringu wraz z umożliwieniem dostępu do systemu przez Internet dla klientów firmy;
  • PEKAES S.A. - serwer map MapCenter jest wykorzystywany do systemu wytyczania trasy przejazdu dla pojazdów ciężarowych oraz do ich lokalizacji.

Zamawiane rozwiązanie

MapCenter

Zamów demo

Wyrażam zgodę na:

* pole wymagane

** Administratorem Twoich danych osobowych będzie Emapa S.A. z siedzibą w Warszawie (00-120), ul. Złota 59, e-mail: prywatnosc@emapa.pl. więcej >